22 August, 2009

Malaysiakini - WAHAB OH WAHAB - Siri 19

Malaysiakini

WAHAB SELALUNYA DIJADIKAN ORANG SURUHAN,beliau adalah seorang individu yang boleh dipergunakan oleh pihak yang terdesak,jika di lihat,wahab kelihatan normal seperti manusia biasa namun hakikatnya wahab mempunyai penyakit misteri yang tidak di ketahui.

Wahab tinggal di sebuah kampung di daerah KULIM.Wahab tinggal bersama ibunya yang tua dan menghadapi penyakit lumpuh.Sifat wahab yang kaki no ekor/tikam ekor menyebabkan wahab selalu meninggalkan ibunya seorang diri di rumah.

Ketika hampir PRU 12 WAHAB sememangnya baik dengan Radzi Salleh dan pernah tidur sekali di bilik gerakkan UTAMA PADANG SERAI (tido saja ya,lain-lain tak tulis...jangan salah tafsir nanti melencong plak.hehehe).Selepas 2004 wahab tiada pekerjaan dan beliau lebih suka merayau-rayau dan menjadi orang suruhan seperti berjumpa bomoh no ekor dll.

Dikhabarkan Bekas KETUA BAHAGIAN PKN PADANG SERAI (nak tahu cari sendiri) antara orang yang menyuruh WAHAB berjumpa bomoh no ekor,walau di mana pun wahab sanggup dan akan menurut sahaja kehendak BEKAS KETUA BAHAGIAN PKN.Pernah satu hari wahab sanggup hingga ke GRIK untuk berjumpa bomoh no ekor atas arahan bekas KETUA BAHAGIAN PKN PADANG SERAI.

Dengan bermodalkan RM10 yang di berikan,maka wahab tetap patuh kepada BEKAS KETUA BAHAGIAN PKN pergi juga ke GRIK walaupun dengan sebuah MOTOSIKAL HONDA C70 berwarna merah daripada kulim ke grik.WAHAD TELAH MENGKHIANATI Sdr Shamsul apabila bersekongkol dengan RADZI SALLEH.Malahan WAHAB sudah tidak bertegur sapa dengan sahabatnya apabila menasihati agar tidak bersama Radzi kerana beliau mengetahui sudah mula mengetahui latar belakang Radzi.

Walau bagaimanapun,nasihat itu tidak diendahkan walaupun Sdr Shamsul orang yang banyak membantu WAHAB ketika susah dan sakit.Ketika sakit sahabat itulah yang membantu dari segi kewangan dan membeli motosikal tersebut kepada WAHAB sebagai kegunaan harian.

Namun semua itu di lupakan WAHAB kerana terpukau dengan janji RADZI SALLEH dengan jawatan dan adu domba RADZI SALLEH sebelum jadi calon.Pada ketika penulisan blog ini,wahab baru sahaja di tamatkan kontrak daripada penerangan KERAJAAN KEDAH kerana di percayai menyalurkan maklumat-maklumat penting kerajaan PR sekarang KEPADA UMNO.Selepas itu PKR kedah merestui pula WAHAB MENJADI AHLI MAJLIS MPKK KULIM..adooooi la…adoi....

Untuk pengetahuan anda,selepas sahaja PRU 12 wahab ini juga dikesan menjadi infomer kepada UMNO dan menjadi tali barut dalam PR untuk UMNO.Bahkan sudah ada penglibatan 5 ADUN PR Kedah termasuk ADUN daripada PAS yang sudah bersama Radzi untuk menukar kerajaan PR kedah sebagai mana kes Perak.

Tetapi pengambil alihan Kedah kali ini lebih berhati-hati serta ADUN yang lompat nanti akan menuruti perlembagaan serta termasuk mereka yang 'punya' kuasa memanggil sidang Dewan (anda tahukan siapa yang dimaksudkan,beliau juga dikhabarkan sudah bersama UMNO sekarang) berdasarkan pengalaman daripada kes rampasan kuasa di Perak.

Bahkan,Jamaluddin (bekas ADUN Behrang-sekarang istihar ADUN BEBAS Perak) sudah beberapa kali ke Kedah bersama dengan seorang ADUN yang berpangkat EXCO Kerajaan Negeri ke rumah bekas pembantu Mahathir Khalid yang juga Adun Bayu sekarang.Ezam juga sudah beberapa kali ke Kedah,gambar Ezam ke rumah sahabatnya Sdr Zamil juga boleh di lihat dalam blog-blog pro BN.

Informer UMNO dalam Kerajaan PR Kedah

Bersambung…

1Malaysia nak tahu

2 comments:

johari Kassim said...

Saya cuma nak maklum pada blogger ini guna nama sendiri jangan letak muka saya nama saya. Kalau saudara berani bertanggung jawab dengan setiap tulisan tolong buat blog yang ada identiti saudara. Jangan berselindung di sebalik blog ini. Jangan hanya pandai jaga tepi kain orang tapi lihat lah tahi yang banyak di kain sendiri.
Johari KAssim

Anonymous said...

SALAM.

BRO...MENARIK CERITA NEI....IZINKAN SAYA DPT MAKLUMAT INI DR BLOG BRO...DGN IZIN !

WASSALLAM.