07 July, 2009

Malaysiakini - Lobi Pingat Anugerah TYT - Siri 14

Malaysiakini

Sudahlah isu YDP MPSP masih menghantui hingga menimbulkan beberapa persoalan yang tidak terjawab oleh Johari serta PKR Negeri akibat tersilap langkah,terkini mengenai isu penganugerahan pingat kebesaran TYT dalam ulangtahun Tuan Yang Terutama Negeri Pulau Pinang.

Sudah ada desas desus Ahli Majlis MPPP (Si Katak Lompat daripada Gerakan) yang lompat ke PKR selepas kemenangan PRU-12 akan dianugerahkan pingat 'DJN' (Bawah 1 level untuk "Datuk"). Mengapa ianya boleh terjadi? Siapa dia dan kenapa perlu anugerah pingat sedemikian pada beliau? Datuk Zahrain serta Mustafa Kamal sibuk nak mengatur pingat pada mereka dengan menggunakan platform parti atas arahan sapa?Tangan ghaib si Jamil daripada belakang ya [SINI]?

Perkara ini tersebar sendiri apabila beberapa pimpinan DAP yang merasa hairan mengapa KATAK BESAR (GEMUK) ini boleh dicadangkan oleh PKR untuk penganugerahan yang begitu cepat sekali hanya dengan baru menyertai PKR selepas 8 Mac 2008 dan sewaktu hampir untuk lantikan Ahli Majlis MPPP & MPSP ketika itu.

Apa dah jadi PKR Pulau Pinang? Mengapa ada tangan-tangan ghaib ini mencampuri urusan yang sepatutnya diberikan kepada orang yang benar-benar berjasa pada masyarakat.Mungkin LOMPAT daripada BN masuk PKR adalah jasa besar KATAK GEMUK itu?

Datuk Zahrain mungkin akan selesa dengan penganugerahan "Datuk Seri",YB Senator Mustafa Kamal gigit jari apabila TKM1 bertindak gentleman menarik diri daripada menerima sebarang pingat yang dikhabarkan "Datuk" termasuk mengugurkan penganugerahan kepada YB Senator Mustafa Kamal.

Kalau Ketua Menteri saat-saat akhir menarik cadangan penganugerahan tersebut kepada orang politik serta individu-individu yang disebutkan tadi...pastinya golongan yang serba serbi menggila ini akan terus melompat.

Bersambung

1Malaysia nak tahu

3 comments:

Tun Saban said...

Dah gila la tu,Babi yang dihutan disusukan keldai di pekan kelaparan.2x5 speluh lah geng geng tu.jawatan pangkat yang dikejar.DSAI ni kayu api ka atau buta perut.kalau kawan aku yang berjuang matian dan sampai takde masa depan tak dapat apa apa pun tun masih sabar,tapi kalau babi babi utan yang menyondol bila kandang baru dibuka dapat istimewa ini satu penghinaan pada para sahabat tun.Reformasi kot

Tun Saban said...

balik ke pangkal jalan,kenapa orang yang baru lompat dapat semua ini.kalau tak bagi biar semua.kita nak tengok pkr nak bagi ke tak.lawan terus lawan.tun akan istiharkan perang padfa bila bila masa

Hijat Panjang... said...

awat depa2 gila meroyan sangat..??? awat syok sangat kot dapat pingat tu...boleh pi canang kat semua orang kot yg dapat pingat anugerahh...lekat la pingat tu kat baju sampai tak mau bukak-bukak dahh...p market pun dok lekat baju jugak...print kat name-card..PJK, PJJ, JPJ, LPKP...hmmmmm....apa la hangpaaa....