13 July, 2009

APABILA 'DATUK SERI' ZAHRAIN BERSUARA

By Manjit Kaur, The Star

State PKR chairman Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim said show-cause letters would be sent to members found organising secret meetings.

He said that as far as he was concerned, he had not heard of any such meeting organised by those unhappy with his leadership.

"I am not aware about it as I am hearing this from members of the media. If the media knows about the meetings and who organised them, then they should give me the names.

"And if indeed the news is true, then I will not hesitate to send show-cause letters to those involved," he told reporters after receiving the Darjah Gemilang Pangkuan Negri award, which carried the title Datuk Seri, at the investiture ceremony in conjunction with Yang di-Pertua Negri Tun Abdul Rahman Abbas’ 71st birthday celebrations at Dewan Sri Pinang here today.

It was reported in a Chinese newspaper that 10 of the 13 PKR divisions had attended a secret meeting.

It was also reported that nine divisions had agreed that the new chairman should take charge in Penang.

Zahrain said if there was indeed such a meeting, that those organising it had bad intentions.

"My relationship with all the division heads is fine, and I don’t have any problems with Datuk Seri Anwar Ibrahim as well," he said.

Later, Chief Minister Lim Guan Eng said that the DAP did not recommend any of its party members to be conferred state awards.

However, he said other political parties in Pakatan Rakyat were free to give their recommendations.

SUMBER

4 comments:

Hijat Panjang... said...

dato zahrain boleh dapat Dato' Seri...awat Jo Kassim tak dapat..??? Dia tak marah ka kat Parti..??? yang pelik pasaipa Dato' boleh dapat..??? Sedangkan KM & TKM1 bagitau tiada pingat untuk badan politik..??? Apa cerita..???

Orang Kampong said...

Salam,

Pengendali Blog mempunyai hak untuk menyampaikan pendapat dan buah fikirannya - itu hak beliau dan tidak ada sesiapa yang sepatutnya menghalang asalkan ianya bukan fitnah. Ini adalah perjuangan PKR yang sama-sama kita dokongi.

Orang yang dikaitkan dengan tulisan jangan cepat melenting, gunakan saluran yang ada untuk menjelaskan atau menafikan.

Saya tidak setuju sama sekali sekira ada ura-ura untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana pengendali laman blog. Itu undemokratik namanya. Menyekat kebebasan bersuara.

Salam homat,
Idrus Ibrahim

One Nie Group said...

AWAS kita akan bangkit.anak muda akan bangkit menetang di banyak sudut jika perlu.ini amaran pada PKR penang

Orang Kampong said...

Saya terpanggil untuk memberi komen mengenai perkembangan di dalam PKR akhir-akhir ini.

Ketua Cabang sedia berjumpa dan membuat ketetapan bukan dalam hal-hal perjalanan parti atau kebaikan ahli akan tetapi yang tidak menguntungkan perjuangan parti, hanya melahirkan perasaan ketidak puasan hati mereka sendiri.

Bermula dengan blog alahai kini diikuti pula dengan diamjoedah mai, para penggendali blog mengkeritik sesiapa sahaja pemimpin yang dijangka tidak memberi sumbangan terbaik. Kini giliran Pengerusi dan Setiausaha Perhubungan.

Adakah itu sahaja yang hendak diketengahkan oleh para bloggers untuk menuntut pengurusan dan kepimpinan parti yang lebih unggul?

Kini memorendun akan diserahkan kepada Ketua Umum mengenai ketidak puasan hati Ketua Cabang. Lupakan kita bahawa perjuangan PKR adalah lebih besar dan lebih murni. Dan adakan para pimpinan cabang sedar betapa kesaorangannya DSAI dalam menghadapi kesnya di mahkamah.

Tidak ada pimpinan yang membincangn untuk memberi sokongan kepada DSAI dalam masa beliau menghadapi keadaan getir seperti ini. Pimpinan dan pengendali blog seharusnya mengenepikan persoalan yang remeh (pingat dan jawatan)dan hadapi perjuangan yang lebih besar untuk kepentingan semua lapisan ahli.