17 August, 2009

Malaysiakini - DARI PULAU PINANG,KITA KE KEDAH - SIRI 17

YB RADZI SALLEH siapa yang tak kenal?Maknanya mamat nih tak turun padang.Radzi pada mulanya kerja politik setelah dinasihatkan berhenti sebagai POS MASTER di UUM SINTOK Kedah,berhasrat ingin bertanding di PARLIMEN MERBOK.

Selepas beliau membuat tinjauan di merbok,bukan mudah untuk bersaing dgn suara-suara pimpinan Bahagian PKR MERBOK ketika itu bagi mendapatkan tempat untuk bertanding di sana.Kisah beliau pergi ke MERBOK beralih pula datang ke lunas untuk melihat suasana di padang serai khususnya.

Ketika cuba membuat tawaran diri menjadi calon,RADZI SALLEH mendapat tentangan hebat Ketua Bahagian padang serai Cikgu Hamid (Istihar Keluar PKR sewaktu PRK Bukit Selambau).Bermulanya,daripada situlah,Radzi Salleh menukar fikiran untuk ke parlimen merbok buat seketika.

Akhirnya beliau membuat keputusan tekad untuk berpatah balik menawarkan diri bertanding di DUN LUNAS dengan menebalkan muka dan memohon restu kepada ketua bahagian untuk bertanding di lunas,inilah 1 kelebihan Radzi yang mungkin anda tidak ketahui.

Berbohong sudah sebati dalam setiap percakapan beliau,kalau tidak...macam mana la sekarang dah nak masuk 5 isteri walaupun sudah punya 4 isteri di mana salah seorangnya berada di Langkawi.Sikap gila bertanding menyebabkan radzi salleh terpaksa membuat lakonan dan helah supaya mendapat restu Ketua Bahagian Padang Serai untuk bertanding juga di Lunas.

Ketika tiada harapan lagi untuk Radzi Salleh di terima Cikgu Hamid,beliau berusaha ke sana ke mari untuk mencari suaka serta sokongan bagi menjadi calon.Beliau di bantu oleh Cikgu Azhar Jerlun yang terus mempromosikan diri RADZI SALLEH kepada penduduk lunas.Tentangan ketua bahagian padang serai ketika itu agak serius kerana Cikgu Hamid itu sendiri berhasrat ingin menjadi calon di DUN Lunas.

Sudahlah pada PRU-11 tahun 2004,Cikgu Hamid yang hampir-hampir menjadi calon tetapi di gantikan oleh TIAN CHUA di saat akhir.Di fahamkan Cikgu Hamid juga sudah bersiap sedia termasuk menyiapkan gambar untuk di jadikan poster calon tetapi Cikgu Hamid tidak terpilih juga hingga saat akhir setelah Radzi berusaha dengan segala yang ada dengan tipu helah untuk meyakinkan Pimpinan.Akhirnya CIKGU HAMID terpaksa merestui Radzi Salleh dipilih untuk menjadi calon PKR di DUN LUNAS.Kenapa Cikgu Hamid merestui Radzi Salleh?

Bersambung…

1Malaysia nak tahu

1 comment:

johari Kassim said...

Salam kepada pengendali laman web ini tolong lah istihar nama tuan yang sebenar. Sikap tidak bertanggung jawab dan menabur fitnah dari saudara adalah sikap yang sangat keji. Saya berdiam diri begini lama apabila saudara menulis tentang cerita karut dan fitnah tentang diri saya. Asal laman web ini adalah untuk menyerang dan memfitnah saya tetapi sekarang ini pula telah di muatkan dengan memnyerang dan memfitnah orang lain. Saya berharap saudara lebih bertanggungjawap dan berani memperkenalkan diri dari menjadi blogger yang memfitnah dan tidak bermoral serta ponen. Saya menjemput kepada semua penulis komen yang selama ini menggunakan nama samaran juga mengkritik saya supaya menalipon saya di talian 0194491450 untuk berdialog, itu pun kalau berani.....
Saya kenal orang yang mengendalikan laman blog ini tapi saya nak beliu sendiri yang lebih berani menampilkan diri sendiri itu barulah namanya jantan.
Johari Kassim