15 June, 2009

Malaysiakini- Johari Kassim Panas Baran - siri 10

Malaysiakini

Siri 9 telah menunjukkan sikit bukti yang dahulu ada di kalangan ahli parti mempertikaikan kenyataan Amizuddin di media 2 pimpinan PKR Penang.Sehingga membuatkan perletakkan jawatan ADUN Penanti Mohd Fairus Khairuddin.Tetapi mereka masih mengatakan Fairus is clean...Kalau clean buat apa letak jawatan?

Siapa tidak kenal Johari Kassim,seorang yang panas baran.Diakui beliau boleh berkerja untuk parti tetapi dalam masa yang sama sikap panas baran menghantui dirinya.Ceramah melalut lalut macam budak tadika tak tentu ekor kepala.

Sikap panas baran ini jugalah,Presiden PKR pernah di tengking walaupun isu itu cukup remeh & tidak perlu meninggikan suara.Dato Zahrain juga pernah di tengking dalam satu mesyuarat selepas perjumpaan dengan DSAI,ianya berkaitan dengan isu MPSP dan ketika itu johari juga bertindak menghentak meja.

Johari juga pernah menghubungi seorang Ahli Majlis MPSP Haji Mohd Kamil Abu Bakar (mesra dengan panggilan Haji Wan) dan memarahi beliau.Katanya kenapa kacau projek Datuk Jerry,dia bagi sumbangan untuk program jamuan makan malam kita berapa puluh ribu tau tak?

Perkara ini pernah diceritakan oleh Haji Mohd Kamil pada salah seorang rakan Ahli Majlis beliau,kesal dengan & terkejut dengan tindakan Johari yang memarahi beliau apabila cuba menutup mata jika ada yang melakukan kesalahan."Jenis panas baran tak tentu pasal".katanya

Bukan itu saja bahkan ketika di pejabat Saudara Rodzi Abd Hamid (sewaktu di Permatang Rawa),beliau pernah menampar Anuar Ismail sehingga berpusing.Siapa yang mengenali Rodzi bolehlah mendapat pengesahan daripada beliau & perkara ini juga telah diketahui mereka yang pernah bersama PKN ketika itu.

Sekarang Anuar Ismail telah bersama dalam kem Dato Zahrain,Mustafa Kamal,Jamil dan lain-lain.Walaupun pembaca mungkin simpati pada Anuar Ismail yang ditampar Johari Kassim,hakikatnya Anuar Ismail sememangnya patut ditampar kerana keceluparan & sikap biadapnya tak kira siapa walaupun pada orang yang lebih tua daripadanya.

Tak percaya?Tanya AMK Bayan Baru ataupun AMK lama Pulau Pinang.Boleh disahkan lagi jika anda bertanya kepada AMK Kedah serta beberapa pimpinan bahagian termasuk daripada kulim & Padang Serai perangai Anuar Ismail ketika PRK Bukit Selambau baru-baru ini.

Inilah kelompok serta perangai buruk yang dibawa oleh mereka ke dalam parti,Fauziah Mahadi (Isteri kedua Jamil) pula?Mulut celupar sama naik laki bini.Sombong,bongkak serta angkuh dengan ahli atau rakyat marhaen bawahan.Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusof?Sama naik sikap bongkak & angkuhnya.Inilah kem yang mempertahankan Fairus Khairuddin bekas TKM1 Penang.

Ada gila jawatan & projek...ada pula yang sombong bongkak serta angkuh gila nak mendabik dada menunjuk dia tu kononnya hebat....macam-macam la kamu nih....ish...ish...ish....syyyyy,diam joe dah mai.....hehehe

Bersambung...

1Malaysia nak tahu

3 comments:

Unknown said...

Sudah-sudah la tuh....ceta lama nak cerita kat kami pasal nak bagi kami tau atau apa?

Unknown said...

handsem ..

Gedung Akal said...

Tuan-tuan,
Inilah masalahnya jika kita ini pejuang yang memakai hanya 'kasut pejuang'.
Kita rasakan atau selalu katakan pada orang lain yang kita ini pejuang tetapi hati dan akal kita tidak mengerti tentang perjuangan.
Kita masih berkarat dengan pemikiran tentang duit, projek dan kesenangan.
Akal dan nafsu kita berkata : "Inilah masanya...dulu aku teruk-teruk buat kerja...kena kutuk..kena pulau..inilah masanya! Aku patut ambil semula HAK aku."

Ini pemikiran politik lama. Pemikiran sebegini hanya sesuai dalam politik gerombolan yang sudah kita tinggalkan itu.
Pemikiran ini adalah warisan UMNO.
Kita adalah pengamal politik baru! Cuba-cubalah fahaminya.Jika tidak baliklah kepada politik lama dan UMNO. Itu sahaja. Melayu akan hancur jika plitik lama ini masih ada dalam akal kita.