11 June, 2009

Malaysiakini - Kenapa Johari Kassim Cemburu - Siri 6

Malaysiakini

Jika cemburu sudah terbuku dihati,manusia sanggup lakukan apa saja.Itulah sebab utamanya Johari Kassim mencemburui Amizuddin Ahmat yang waktu itu sebagai Ahli Majlis MPSP.

Cemburu apabila performance Amizuddin Ahmat amat ketara dalam usaha membongkarkan penyelewengan yang berlaku mengenai isu kuari dalam mesyuarat Ahli Majlis MPSP.

Johari amat tidak dapat menerima hakikat isu-isu besar rakyat dapat di olah,dikupas & dibahaskan begitu padat dengan fakta serta kaitan penjawat awam yang sengaja disembunyikan fakta kebenaran penyelewengan syarikat-syarikat pengusaha kuari.

Roslan Yahya iaitu pegawai daerah di seberang perai tengah adalah rakan sekolah johari kassim sewaktu di penang free school dulu.

Daripada info rakan beliau ini lah yang telah membuatkan tuduhan liar disebarkan terhadap Amizuddin Ahmat serta fitnah bahawa ada kuari yang sudah membayar amizuddin sebanyak RM5ribu sebulan.

Johari juga membuat akuan bahawa tuduhan ini perkara biasa sehinggakan beliau mengungkit dalam satu perjumpaan mengejut (ketika mesyuarat Pimpinan Negeri Untuk Jamuan Makan Malam PKR) yang tidak dirancang (diserbu) oleh ahli PKR dengan pimpinan PKR Negeri di pejabat PKR negeri Seberang Jaya,Johari bangkitkan mengenai apa tujuan pertemuan makan tengah hari antara johari,amizuddin serta seorang pengurus syarikat kuari.

Walaupun dimaklumkan oleh amizuddin bahawa pertemuan tersebut dirancang bagi menceritakan kepada johari selaku ketua whip (anugerah dari blog alahai - ketua whip keldai) masalah kakitangan awam yang sengaja menipu kerajaan negeri yang baru berkaitan dengan isu kuari.

Bermula daripada situlah amizuddin ahmat yang juga mesra dengan panggilan "din binjai" difitnah dengan tuduhan liar,johari kassim dengan bangga mengatakan bahawa 'mulut orang bukan kita boleh tutup apa depa nak kata,jadi persepsi orang...macam tu lah'.....oooOOOOooo persepsi ya?

Bersambung...

1Malaysia nak tahu

No comments: