16 June, 2009

Malaysiakini - Syyyyy,Diam Joe Dah Mai - Siri 11

Malaysiakini

Minggu lalu aku menerima sms bahawa Johari Kassim menghadiri Mesyuarat Jawatankuasa Perlesenan & Penguatkuasaan yang dipengerusikan oleh YDP baru saudara Mokhtar yang telah diboikot perlantikannya dikepalai oleh Johari Kassim.

Kehadiran Johari pada mesyuarat tersebut juga disahkan sendiri oleh 2 orang Ahli Majlis MPSP daripada PKR.Mereka juga rasa terkejut bahkan melihat Johari seolah-olah tidak rasa malu langsung hadir pada mesyuarat dipengerusikan orang yang dia boikot.

Sms yang aku terima ringkas & cukup simple 'Muka Tak Malu,Kata Boikot'.hehe,buat orang gelak saja...macam nih nak jadi pemimpin contoh?Masa buat tak fikir,apa salahnya jumpa dahulu Guan Eng selaku Ketua Menteri.

Dalam perjumpaan tuh nak hentak meja ataupun nak selesaikan secara berhemah.Bolehkan?

"Dulu pandai cakap pada orang lain jangan guna media....la dia pandai plak guna media"-kata seorang pimpinan Ketua AMK Bahagian.

Pimpinan AMK tersebut juga berkata hakikatnya ramai menyedari bahawa Mokhtar adalah TOTOK UMNO dan pernah memanggil semua staf Pejabat Daerah Seberang Perai Utara pada awal kemenangan selepas PRU-12 pada 8 Mac 2008 ketika itu Pakatan Rakyat baru memerintah Pulau Pinang & memarahi mereka kerana memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat.

"Kita Tau la dia tu (Mokhtar) Bedengung UMNO & tak beri kerja sama dengan Kerajaan Negeri kita,tapi tak boleh pi bincang elok-elok dengan Ketua Menteri?Dato' Zahrain pun boleh terus pi jumpa & kenapa nak guna media?"

Itulah yang diluahkan oleh mereka apabila marah dengan tindakan Johari Kassim memboikot serta kenyataan biadap melabelkan Exco PKR sebagai 'KELDAI'

Ketika minum di salah sebuah warung tempat ahli-ahli penyokong Pakatan Rakyat minum & bicara mengenai politik semasa...tiba-tiba teman lama mungkin seumur Johari Kassim aktif sewaktu sama-sama dalam Pemuda PKN dan sudah bertahun tidak aktif dengan parti tetapi lebih menumpukan sepenuh masa dalam NGO bersuara lantang,

"Dia tu sapa nak kata Exco keldai?Dah tak reti nak beza Pemerintahan Kerajaan dengan Pengurusan Parti?"-Rakan lama Johari Kassim

Nasib la badan...Mungkin itulah balasan jika tiada keikhlasan apabila berjuang lebih tertumpu pada habuan daripada tanggungjawab pada rakyat.

Bersambung

1Malaysia nak tahu

6 comments:

Tun Saban said...

memang lah .johari tu baru satahun daH PAKAI WISH.KELISA duit pun keluar macam habuk,buka cawangan kedai komputer di kamunting..............taiping
penyangak ni kalau jadi ydp ancorrr.Patutlah sokong fairus kuat sangat,masa kongres fairus bawa kereta BMW 5 seriesnya.wowww
nampak bergaya dengan duit rasuah,ingat sprm bukan tuhan blh menentukan siapa yang salah

ART said...

Salam...

Terima kasih Tuhan kerna telah tunjukkan kami akan keikhlasa hati pejuang-pejuang yang kini memimpin. Dapatlah kami menilai akan keikhlasan mereka...Kita tunggu dan lihat saja apa lagi yang akan keluar lepas ni...

Kini baru kita tahu yang mana intan dan yang mana kaca.

Kesempurnaan itu milik Tuhan,kita hanya mampu jujur dan ikhlas..

Salam akan perubahan.

Hijat Panjang... said...

salam blog owner diamjoedahmai..awat DIAM..??? senyap sunyi takdak dah idea ka nak hebahkan..??? apa baranggg....awat diam woiii...!!! bawak keluaq la cerita2 panaihhh....hangat punya cerita ka...takkan sampai siri ke-11 saja..??? apaa niiii....????

Hijat Panjang... said...

mana siri ke-12..??? takdak idea dah kaa...???

Orang Kampong said...

Salam hormat.

Saya mengucap tahniah di atas tindakan pengendali blog mendedahkan kepincangan penjawat jawatan dalam keADILan.

Dengan tindakan berani ini ahli boleh menilai keikhlasan pemimpin yang diharapkan "pagar tiodak makan padi" dan kesungguhan parti untuk meletakkan mereka yang bukan sahaja nampak bersih akan tetapi sebenarnya bersih untuk menerajui perjuangan keADILan.

Harap teruskan usaha untuk mendedahkan SEMUA yang harus disingkirkan dari PKR.

Gedung Akal said...

Tuan-tuan,
Inilah masalahnya jika kita ini pejuang yang memakai hanya 'kasut pejuang'.
Kita rasakan atau selalu katakan pada orang lain yang kita ini pejuang tetapi hati dan akal kita tidak mengerti tentang perjuangan.
Kita masih berkarat dengan pemikiran tentang duit, projek dan kesenangan.
Akal dan nafsu kita berkata : "Inilah masanya...dulu aku teruk-teruk buat kerja...kena kutuk..kena pulau..inilah masanya! Aku patut ambil semula HAK aku."

Ini pemikiran politik lama. Pemikiran sebegini hanya sesuai dalam politik gerombolan yang sudah kita tinggalkan itu.
Pemikiran ini adalah warisan UMNO.
Kita adalah pengamal politik baru! Cuba-cubalah fahaminya.Jika tidak baliklah kepada politik lama dan UMNO. Itu sahaja. Melayu akan hancur jika plitik lama ini masih ada dalam akal kita.